Friday, March 26, 2021

торта без угризения

Напоследък децата искат да им направя онази торта без захар и глутен, която правех едно време и много им хареса. Иди и се сети сега коя е онази торта. 😬 Когато бяха по-малки даже си мислеха че крема е шоколад, не го различаваха. Явно спомена им е останал, че е много вкусна и че я харесват.

Основната рецепта е от този сайт на Михаела Белорешка. Аз леко я измених рецептата този път, затова в скоби ще добавям и оригиналните продукти по които съм я правила преди.


😍 




 ПРОДУКТИ

 за основата:
1/2 ч.ч. накиснати и измити бадеми
1/2 ч.ч. фурми
1/2 ч.ч. стафиди
1/2 ч.ч. кокосово брашно ( или кокосови стърготини )
2 с.л. какао
2 с.л. кокосово масло


 за крема:
1 брой зряло авокадо ( по оригинал: 3 броя зрели плода авокадо ) 
2 малки банана ( по оригинал: 1 ч.ч. петмез от фурми, аз съм ползвала само фурми, които пасирах ) 
1/2 ч.ч. какао ( по оригинал: 1 ч.ч. качествено какао (най-добре сурово ) ) 
3 с.л. кокосово масло
ванилия
2 с.л. мед ( сложих и мед на вкус - зависи от бананите колко са сладки ) 

плодове, ядки и кокосови стърготини за украса






 ПРИГОТВЯНЕ

Слагаме всички съставки за основата в кухненския робот и ги смиламе на ситни трохи.



Изсипваме ги в тавичка, постелена с хартия за печене.
Натискам горе с лъжичка да изравня сместта навсякъде.


Снимала съм си ръката за да се види колко е голяма тавичката в диаметъра.





След това се заемам с крема - изсипвам всичко отново в кухненския робот и смилам до еднородна смес.
Изсипвам върху основата и заглаждам крема.


Украсявам тортата по желание.
Прибирам я за една нощ в хладилника.




 Да Ви е Вкусно! 🥰

No comments:

Post a Comment