Wednesday, August 19, 2020

Тутманик с квас

 Вдъхновена от рецептата на Животът може да е вкусен за питка Кръфин реших да пробвам и аз. Много ми хареса оформянето. Само че от 10 години и повече не ползвам мая, а квас 🥠



ПРОДУКТИ

2 яйца ( аз използвах 15-20 пъдпъдъчи яйца)
300 мл прясно мляко
50 мл олио
квас ( моят е в буркан от 700 мл и ползвам половината; кваса е захранен и готов за ползване)
брашно от лимец колкото поеме за меко тесто (смесвам малко и с бяло)

ПЪЛНЕЖ

1 яйце (2-3 пъдпъдъчи яйца)
200 гр сирене
100-150 гр кашкавал
50 гр масло


ПРИГОТВЯНЕ

Квасът разтварям с 150-200 вода и малко брашно ( става като тесто за кекс) и го оставям да шупне (около 3-4 часа може и една нощ). 
Не е задължително да се оставя. Ако не го оставяте просто го месите със изброените продукти горе без да изчаквате. Пробвала съм и двата варианта- с преседяване става по пухкаво тестото.
Ако сме го изчакали все пак - когато шупне и е готов добавям останалите продукти и замесвам меко тесто за точене. На разточената кора слагам сирене, кашкавал, масло и разбито яйце.

Навиваме на руло и режем по средата по дължина рулото.
След това навиваме двете половини на охлювчета. На мен ми е много да ги пека и двете затова едната прибрах във фризера за някой друг ден. 
Другата прибрах във хладилника където престоя една нощ за да втаса. На следващия ден я извадих и оставих във фурната на 50 градуса за 1 час да се поотпусне. Ако се е надула добре ( зависи колко е студен хладилника ) директно я пека без да я слагам да се поотпуска. След като се понаду достатъчно я пекох на 160 градуса с вентилатор.

Току що изваден от печката леко топличък е превъзходен със салатка от доматки....ммммммм


Да Ви е Вкусно! 🥰


No comments:

Post a Comment